.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرقت یک مرد مرده در خیابان های گرگان

به گزارش شمال نیوز به نقل از همشهری نوشت: یکی از اعضای این باند مردی بود که از سال‌ها قبل برای اینکه ردی از خودش به جا نگذارد از مدارک برادر مرده‌اش استفاده می‌کرد.

 

سرقت‌های میلیونی این باند از اواخر سال گذشته شروع شد.

 

سارقان با پرسه‌زدن در محله‌های اعیان‌نشین شهرستان گرگان، خانه‌های ویلایی را شناسایی می‌کردند و آنجا را زیرنظر می‌گرفتند.

 

روزی که کسی در خانه نبود، نقشه سرقت کلید می‌خورد و دزدان با تخریب قفل در ورودی، وارد آنجا می‌شدند و پول، طلا و اموال باارزش را به سرقت می‌بردند.

 

به‌دنبال افزایش سرقت‌های این باند، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان وارد عمل شدند و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد.

 

نخستین اقدام جست‌وجوی رد و سرنخی از دزدان در صحنه سرقت‌ها بود.

 

کارآگاهان در بررسی محل‌های سرقت و تحقیق از همسایه‌ها به یک خودروی پژو 206رسیدند که به‌نظر می‌رسید متعلق به دزدان باشد.

 

همسایه یکی از مالباخته‌ها که شماره پلاک این خودرو را به‌خاطر سپرده بود به مأموران گفت: روزی که از خانه همسایه ما سرقت شد، 206سفید رنگی را دیدم که مقابل خانه‌شان پارک شده بود. چند جوان داخل ماشین بودند و رفتار مرموزی داشتند. به آنها شک کردم و برای همین شماره پلاک ماشینشان را به‌خاطر سپردم تا اینکه چند روز بعد، فهمیدم از خانه همسایه‌مان سرقت شده است. حالا هم حدس می‌زنم که دزدان همان جوان‌هایی هستند که داخل پژو 206سفید بودند.

 

سارق مرده

وقتی کارآگاهان متوجه شدند که در نزدیکی چند ویلای سرقت شده دیگر هم یک پژو 206سفید دیده شده بود، اطمینان یافتند که این خودرو متعلق به دزدان است و به بررسی شماره پلاک آن پرداختند.

 

آنها در ادامه متوجه شدند که این پلاک به نام مردی به اسم فرشید ثبت شده است؛ مردی که یک سارق سابقه‌دار بود اما حدود 6سال پیش فوت کرده بود. کارآگاهان که با معمایی پیچیده روبه‌رو شده بودند، بررسی‌های خود را ادامه دادند و با ماجرای عجیب دیگری مواجه شدند.

 

تحقیقات نشان می‌داد که مدتی قبل برای فردی با مشخصات گواهینامه‌ای فرشید، قبض جریمه صادر شده است.

 

تیم تحقیق برای کشف حقیقت، محل زندگی فرشید را در تهران شناسایی کرد و راهی آنجا شد. خانواده او وقتی با مأموران پلیس روبه‌رو شدند گفتند که فرشید 6سال پیش به‌دلیل بیماری جانش را از دست داد و پس از مرگش، تمامی مدارک شناسایی او به سرقت رفت.

 

آنها احتمال دادند که دزدان برای اینکه ردی از خودشان باقی نگذارند از مدارک مسروقه فرشید استفاده می‌کنند.

 

برادر سارق

کارآگاهان که به خانواده فرشید شک کرده بودند، آنها را زیرنظر گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که فرشید 2برادر دارد که یکی از آنها به نام مسعود از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت از خانه‌هاست. این مرد به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد تا اینکه مدتی بعد کارآگاهان دریافتند که وی به همراه برادرش و یکی از دوستانشان قصد سفر به شهر گرگان را دارند. با این اطلاعات شکی باقی نماند که مسعود و همسفرانش از اعضای باند سرقت از خانه‌های ویلایی هستند.

 

کارآگاهان به تعقیب این 3 نفر ادامه دادند تا اینکه متوجه شدند آنها به‌محض رسیدن به گرگان به ملاقات 2 نفر دیگر رفته و با همدستی آنها نقشه سرقت از یک خانه ویلایی را کشیده‌اند. همزمان با این اطلاعات، دستور دستگیری اعضای باند سرقت صادر شد و تمامی آنها در یک عملیات ضربتی بازداشت شدند.

 

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی و مواجه‌شدن با مدارک و شواهد پلیس، لب به اعتراف گشودند و به دستبرد از 11خانه ویلایی اعتراف کردند.

 

یکی از متهمان گفت: وقتی برادرم فرشید فوت کرد، تصمیم گرفتم از مدارک او استفاده کنم تا شناسایی نشوم. من و برادر دیگرم به همراه یکی از دوستانمان باند سرقت تشکیل دادیم و برای این کار از 2مرد که در گرگان زندگی می‌کردند کمک گرفتیم.

 

او ادامه داد: آخر هفته‌ها که می‌شد، من از تهران به گرگان می‌رفتم و خانه‌های ویلایی را که احتمال می‌رفت اموال باارزش زیادی در آنجا باشد شناسایی می‌کردم. 2عضو دیگر باند که در گرگان زندگی می‌کردند این خانه‌ها را زیرنظر می‌گرفتند و روزی که مطمئن می‌شدند کسی در خانه نیست، به من زنگ می‌زدند. من نیز همراه برادرم و عضو دیگر باند راهی گرگان می‌شدیم و به خانه مورد نظر دستبرد می‌زدیم اما هرگز تصور نمی‌کردیم که دستگیر شویم.

 

سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: از اعضای این باند 2خودروی زانتیا که در برخی از سرقت‌ها استفاده می‌شد، کشف شد. وی ادامه داد: متهمان اعتراف کردند که در جریان هر سرقت، بین 50تا 100میلیون تومان اموال باارزش می‌دزدیدند و در حال حاضر تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.